Dit zijn onze Lokale Initiatieven 2023

Als GroenLinksaf zetten we ons in om onze gemeente groener, socialer en duurzamer te maken. Als onderdeel van deze missie stellen we jaarlijks een budget van €500,- beschikbaar ter ondersteuning van lokale initiatieven. Dit jaar hebben twee bijzondere projecten deze steun ontvangen, waarmee Waalwijk een nog betere plek wordt voor onze inwoners.

Het eerste Lokaal Initiatief 2023 is Stichting De Strohalm. Zij bieden al meer dan twee decennia steun aan gezinnen met minderjarige kinderen die onder het bestaansminimum leven. Hun opvallende project ‘Geef je oude fiets een nieuw leven’ heeft indruk op ons gemaakt. Hierbij worden oude fietsen opgeknapt en aangeboden aan gezinnen die deze hard nodig hebben. GroenLinksaf heeft dit waardevolle werk erkend met een bijdrage van €400.

Het hartverwarmende initiatief van José van Rosmalen is ons tweede Lokaal Initiatief 2023. José schrijft en verstuurt dagelijks kaarten naar mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, zoals zieken. Dit initiatief, dat zichtbaar vreugde brengt bij de ontvangers, hebben we beloond met €100.

De overhandiging van de cheques vond plaats op zaterdag 13 januari 2024. Fractie- en bestuursleden van GroenLinksaf bezochten de fietsruimte van Stichting De Strohalm om dit speciale moment te delen met de initiatiefnemers. Tijdens deze samenkomst werden verhalen uitgewisseld en de waarde van dergelijke initiatieven in de gemeenschap benadrukt.

We zijn trots op deze initiatieven en hun inzet voor onze inwoners. GroenLinksaf is blij een bijdrage te kunnen leveren aan het ondersteunen van lokale gemeenschapsprojecten, waardoor Waalwijk steeds verder bloeit als een groene, sociale en duurzame gemeente.

Groen Voor Elkaar – Lokaal Initiatief 2023

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle