Sjors Slaats kandidaat wethouder

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 12 juni heeft de kandidatencommissie bekend gemaakt dat er een opvolger is gevonden voor wethouder Dilek Odabasi. Zoals bekend gaat zij per 5 juli stoppen. Daarom draagt GroenLinksaf Sjors Slaats voor als kandidaat wethouder.
 
De afgelopen weken heeft de kandidatencommissie meerdere personen gesproken en uiteindelijk is, met instemming van bestuur en fractie, de keuze gevallen op Sjors Slaats.
Sjors is een geboren en getogen Waalwijker en heeft ruime politieke en bestuurlijke ervaring. Hij is ook zeker geen onbekende in de gemeente. Van 2014 tot 2022 was Sjors Slaats raadslid voor GroenLinksaf. In zijn tweede raadsperiode (2018-2022) was hij ook fractievoorzitter en vicevoorzitter van de raad. Na de gemeenteraadsverkiezingen was Sjors betrokken bij de totstandkoming van het huidige coalitieakkoord.
Sjors Slaats is afgestudeerd bestuurskundige en werkte de afgelopen jaren als (strategisch) beleidsadviseur bij Waterschap Brabantse Delta. Sinds 2022 was hij bovendien bestuursvoorzitter van onze partij. 

Na het zomerreces wordt de benoeming van Sjors Slaats als wethouder voorgesteld tijdens de raadsvergadering van 22 augustus 2024. Daarna zal hij direct aan de slag gaan met zijn taken op sociaal domein. 

Wij kennen Sjors als een betrokken persoon met veel kennis en kunde. Hij is al geruime tijd een vaste waarde binnen onze partij. GroenLinksaf is dan ook erg blij dat Sjors de functie van wethouder over wil nemen van Dilek Odabasi. Wij wensen hem veel succes met deze mooie en belangrijke taak.

GROENLINKSAF
DENKT AAN JOU

AANMELDEN EVENEMENT

WAT STAAT ER NOG
MEER OP DE AGENDA...

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk