Sjors Slaats kandidaat wethouder

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 12 juni heeft de kandidatencommissie bekend gemaakt dat er een opvolger is gevonden voor wethouder Dilek Odabasi. Zoals bekend gaat zij per 5 juli stoppen. Daarom draagt GroenLinksaf Sjors Slaats voor als kandidaat wethouder.

De afgelopen weken heeft de kandidatencommissie meerdere personen gesproken en uiteindelijk is, met instemming van bestuur en fractie, de keuze gevallen op Sjors Slaats.
Sjors is een geboren en getogen Waalwijker en heeft ruime politieke en bestuurlijke ervaring. Hij is ook zeker geen onbekende in de gemeente. Van 2014 tot 2022 was Sjors Slaats raadslid voor GroenLinksaf. In zijn tweede raadsperiode (2018-2022) was hij ook fractievoorzitter en vicevoorzitter van de raad. Na de gemeenteraadsverkiezingen was Sjors betrokken bij de totstandkoming van het huidige coalitieakkoord.
Sjors Slaats is afgestudeerd bestuurskundige en werkte de afgelopen jaren als (strategisch) beleidsadviseur bij Waterschap Brabantse Delta. Sinds 2022 was hij bovendien bestuursvoorzitter van onze partij.

Na het zomerreces wordt de benoeming van Sjors Slaats als wethouder voorgesteld tijdens de raadsvergadering van 22 augustus 2024. Daarna zal hij direct aan de slag gaan met zijn taken op sociaal domein.

Wij kennen Sjors als een betrokken persoon met veel kennis en kunde. Hij is al geruime tijd een vaste waarde binnen onze partij. GroenLinksaf is dan ook erg blij dat Sjors de functie van wethouder over wil nemen van Dilek Odabasi. Wij wensen hem veel succes met deze mooie en belangrijke taak.

GROENLINKSAF
DENKT AAN JOU

AANMELDEN EVENEMENT

WAT STAAT ER NOG
MEER OP DE AGENDA...

Sjors Slaats kandidaat wethouder

Bedankt, Dilek!

We zijn Dilek Odabasi enorm dankbaar voor haar jarenlange inzet voor onze partij en de Waalwijkse gemeenschap. Haar toewijding en harde werk hebben een blijvende

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle