40jaar GroenLinksaf: jubileumdag

Dit jaar bestaat onze partij 40 jaar! Dat hebben we op 17 september jl met leden en betrokkenen gevierd. Na samen koffie en gebak te hebben gegeten bij Parkpaviljoen Waalwijk, zijn we op de fiets gestapt voor een tocht door onze gemeente.

Op verschillende locaties vertelde een partijlid iets over de geschiedenis en ontwikkeling van GroenLinksaf. Zo vertelde Pierre van Meeuwen (mede-oprichter en voormalig raadslid) op de plek waar voorheen Buurthuis de Wierd stond over het ontstaan van de partij. Een andere stop die we maakten, was bij de recentelijk vernieuwde Bloemenoordflats aan het Salviapark. Hier vertelde bestuursvoorzitter (en voormalig raadslid) Sjors Slaats hoe GroenLinksaf zich over de jaren heeft ingezet voor een duurzame woonomgeving. De groene inrichting van het Salviapark is daar een mooi voorbeeld van.
Wethouder Dilek Odabasi haalde herinneringen op aan haar eerste campagne activiteit en raadslid Frank den Braven vertelde langs het Halvezolenpad op Landgoed Driessen een anekdote uit een vorige raadsperiode. Het was mooi hoe de verschillende verhalen steeds weer aangevuld werden met herinneringen van de andere aanwezigen.

Aan het einde van de fietstocht kwamen we aan in het centrum van Waalwijk, waar we gezamenlijk gedineerd hebben. Bij restaurant Blauw werden we verwelkomd door troubadour Peter Dupont. Het diner was geheel op maat met veel aandacht voor vegetarische en veganistische gerechten. En er werd uitgebreid nagepraat en bijgepraat door alle aanwezigen.
Het was een mooie dag waarbij het GroenLinksaf gedachtegoed centraal stond. Op naar de volgende 40 jaar.