Toekomstplannen Arriva: goed nieuws voor de kernen?

Onlangs werd duidelijk dat vervoersbedrijf Arriva de komende jaren het busvervoer in onze regio blijft verzorgen. De provincie wees de concessie Oost-Brabant van 12,5 jaar aan het bedrijf toe. Het nieuwe contract gaat eind 2026 van start. 
 
Provincie Noord-Brabant en Arriva maakten bekend dat er flink geïnvesteerd wordt in het  openbaar vervoer. Dat doen ze onder de naam Bravo. De kwaliteit van het busvervoer wordt verbeterd met snellere verbindingen en meer bussen. Dat geldt ook voor de verbindingen tussen Waalwijk en de omliggende steden, zoals Tilburg en Den Bosch. 
Toen de gemeenteraad van Waalwijk in 2023 de Mobiliteitsvisie behandelde, heeft GroenLinksaf samen met VVD, D66, Samen Waalwijk en CDA een motie ingediend om directe en snelle buslijnen voor elkaar te krijgen. De provincie en Arriva hebben hier naar geluisterd. 
In diezelfde motie vroeg de fractie van GroenLinksaf nadrukkelijk aandacht voor het openbaar vervoer in de kernen. In het Brabants Dagblad staat dat er de komende jaren naast betere verbindingen ook veel meer uren gereden gaan worden. Dat buslijnen vroeger beginnen en ’s avonds later stoppen. En dat ook weer meer in het weekend gereden gaat worden. Arriva zet in op betere bereikbaarheid van binnensteden, bedrijventerreinen en buitenwijken. We hopen dat dit ook voor onze dorpen geldt, want de bereikbaarheid van Waspik en Sprang-Capelle is nu erg slecht. 
We hopen daarom dat ook die boodschap is overgekomen en dat straks álle inwoners van onze gemeente van goede busverbindingen worden voorzien. Dat is belangrijk voor de leefbaarheid van onze dorpen.

GROENLINKSAF
DENKT AAN JOU

AANMELDEN EVENEMENT

WAT STAAT ER NOG
MEER OP DE AGENDA...

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk