WMO Beleid Waalwijk

Tijdens de Gemeenteraad van afgelopen donderdag heeft de voltallige raad ingestemd met het WMO Beleidsplan. Dat is een geweldig resultaat en een opsteker voor het harde werken door de afdeling sociaal domein.

In de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) gaat het over het aanvragen van hulpmiddelen om thuis te kunnen blijven wonen tot specialistische begeleiding voor mensen met ernstige problematiek.

De weg die we in de gemeente Waalwijk nu inslaan, gaat uit van vertrouwen en van samenredzaamheid. Als het even niet gaat, dan kun je snel en dichtbij terecht voor steun. Zodat je daarna weer verder kan. En als dat echt niet lukt, dan is er nog steeds de individuele zorg om je bij te staan. GroenLinksaf is daarom erg blij met het nieuwe WMO beleid, al realiseren we ons dat dit een hele grote verschuiving is. En dat die niet van vandaag op morgen gebeurd zal zijn, maar verandering komt eraan!

En gezien samenredzaamheid belangrijk is binnen dit nieuwe beleid, heeft GroenLinksaf de wethouder gevraagd om te onderzoeken of het mogelijk is om voor de toeslagenouders binnen onze gemeente een voorziening in te richten waar zij elkaar kunnen ontmoeten en ondersteunen. In de raadsvergadering gaf wethouder Odabasi aan hierover in gesprek te gaan.
Inmiddels zijn de eerste stappen gezet, met een bezoek van onze wethouder aan #Number90 in Almere om deel te nemen aan een werksessie ter voorbereiding van de pilot (Gelijk)waardig herstel voor gedupeerde ouders en kinderen van de kinderopvangtoeslagaffaire. Wordt vervolgd.

 

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk