De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

In de omgevingsvisie heeft de gemeenteraad eerder vastgelegd dat er minder ruimte moet komen voor grootschalige logistiek. Ook is afgesproken dat het gebied ten westen van de Sprangsche Sloot agrarisch buitengebied blijft. Toch neemt de druk op verdere uitbreiding opnieuw toe.  

Veel inwoners voelen dat dit schuurt. Zij maken zich zorgen over verkeer, leefbaarheid, de druk op voorzieningen en de schaal van onze gemeente.

GroenLinksaf vindt dat landschap, rust en menselijke maat óók grenzen mogen stellen aan economische groei. Ondernemers zijn belangrijk voor Waalwijk, maar economische belangen mogen niet automatisch leidend zijn.

De echte vraag is: wie bepaalt uiteindelijk de toekomst van Waalwijk? 

Wil je hierover meepraten? Kom dan naar de gespreksavond De Raad Dichtbij op donderdag 4 juni vanaf 19.30 uur in Zidewinde. Iedereen is welkom.

GROENLINKSAF
DENKT AAN JOU

AANMELDEN EVENEMENT

WAT STAAT ER NOG
MEER OP DE AGENDA...

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk