GroenLinksaf wil inzichtelijke gemeentelijke financiën

Gemeentelijke financiële verslaglegging is ingewikkeld en ontoegankelijk voor personen die zich niet professioneel met dit onderwerp bezig houden. GroenLinksaf vindt begrijpelijke gemeentelijke financiën essentieel voor een goed werkende democratie. Daarom hebben wij het college gevraagd om deel te nemen aan het platform Open Spending.

Open Spending

Met Openspending.nl is het mogelijk om uitgaven en inkomsten van overheden digitaal te ontsluiten en onderling te vergelijken. Dit gebeurt op een vernieuwende en innovatieve manier. Al meer dan 100  gemeenten ontsluiten zo hun financiële gegevens. Waalwijk is nog niet zover.

Openoverheid, openspending, GroenLinksaf
Vergelijking Oosterhout en Oss op Openspending

Open en transparant Waalwijk

GroenLinksaf stelt deze vragen in het kader van een bredere visie; wij werken aan een open en transparante gemeente Waalwijk. Wij vinden openheid belangrijk voor het goed functioneren van de overheid. Zo stond in ons verkiezingsprogramma: De gemeente Waalwijk is er voor haar inwoners en moet daarom toegankelijk en transparant zijn. De komende raadsperiode willen wij meer acties ondernemen om dit ideaal te verwezenlijken.Heeft u zelf ook ideeën om de gemeente Waalwijk meer open en transparant te maken? Neem dan contact met ons op. Wij wisselen graag ideeën met u uit.

Schriftelijke vragen

Onze schriftelijke vindt u hier: Schriftelijke vragen GroenLinksaf Financiële transparantie als open overheid. Over de antwoorden houden we u op de hoogte. Op de website openspending.nl staat meer informatie over dit platform en vindt u de gegevens van meer dan 100 andere gemeenten.

Bezoek Solar Valley

11-03-2022 In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze kandidaten op werkbezoek bij een aantal organisaties, bedrijven en instellingen waarmee wij een gedeelde visie hebben. Onlangs