Afscheid voormalige raadsleden en installatie nieuwe fractie

02-04-2022

De verkiezingen zijn voorbij en de zetelverdeling is bekend. GroenLinksaf neemt drie zetels voor haar rekening in de nieuwe gemeenteraad van Waalwijk. De nieuwe fractie gaat de komende periode vol vertrouwen tegemoet. De partij heeft ook afscheid genomen van de raadsleden die zich de afgelopen jaren hebben ingezet voor GroenLinksaf.

Sjors Slaats, Sandra van den Udenhout en Björn Bögemann hebben vier jaar lang hard gewerkt aan een groen en sociaal Waalwijk. Ze kijken terug op een mooie raadsperiode waarin GroenLinksaf voor het eerst deelnam aan de coalitie. De partij is trots op alles wat Sandra, Björn en Sjors hebben bereikt en bedankt hen alle drie voor hun enthousiasme en inzet. Samen met de andere afzwaaiende raadsleden werden zij dinsdag 29 maart tijdens een speciale raadsvergadering in het zonnetje gezet. Uit handen van burgemeester Sacha Ausems kregen zij de raadspenning.

Sandra, Björn en Sjors dragen het stokje nu over aan drie nieuwe raadsleden. Dilek Odabasi, Frank den Braven en Yvette van Laar zijn woensdag 30 maart geïnstalleerd. Dilek Odabasi zal voorlopig ook nog aanblijven als demissionair wethouder. Frank den Braven zat al eerder voor GroenLinksaf in de gemeenteraad. Yvette was sinds een half jaar fractievolger en gaat nu beginnen aan haar eerste periode als raadslid. Met deze drie raadsleden bestaat de fractie uit een goede mix van ervaring en talent. GroenLinksaf kijkt uit naar de komende raadsperiode waarin de partij zich zal inzetten voor een groene en gezonde leefomgeving en aandacht voor elkaar in Waspik, Sprang-Capelle en Waalwijk.