Belofte maakt schuld

12-02-2022

Deze week nam de gemeenteraad unaniem het nieuwe schuldhulp beleidsplan aan. Het plan genaamd ‘belofte maakt schuld’ heeft als uitgangspunt dat Waalwijk een gemeente is waar mensen zich geen zorgen hoeven te maken over schulden.

De belofte houdt in dat er minder mensen in de financiële problemen komen, dat schulden stress-sensitief worden aangepakt (door laagdrempelige en begripvolle dienstverlening) en dat er een schuldenvrij toekomstperspectief wordt geboden. Schuldhulpverlening is ontzettend belangrijk. We staan achter dit plan waarbij de focus niet alleen op de schulden is gericht, maar er een bredere aanpak is waarbij rekening gehouden wordt met de mate van zelfredzaamheid en alle levensdomeinen, zoals inkomsten vs. uitgaven, wonen, participeren, meedoen en gezondheid. Ook de preventieve aanpak door vroegsignalering, het bespreekbaar maken van schulden en de inzet voor financiële kwetsbare jongeren zijn voor ons van groot belang.

Meer weten? Bekijk het volledige beleidsplan hier: https://waalwijk.notubiz.nl/…/Bijlage+1_+Beleidsplan…

Sjors Slaats kandidaat wethouder

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 12 juni heeft de kandidatencommissie bekend gemaakt dat er een opvolger is gevonden voor wethouder Dilek Odabasi. Zoals bekend gaat

Bedankt, Dilek!

We zijn Dilek Odabasi enorm dankbaar voor haar jarenlange inzet voor onze partij en de Waalwijkse gemeenschap. Haar toewijding en harde werk hebben een blijvende

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle