Belofte maakt schuld

12-02-2022

Deze week nam de gemeenteraad unaniem het nieuwe schuldhulp beleidsplan aan. Het plan genaamd ‘belofte maakt schuld’ heeft als uitgangspunt dat Waalwijk een gemeente is waar mensen zich geen zorgen hoeven te maken over schulden.

De belofte houdt in dat er minder mensen in de financiële problemen komen, dat schulden stress-sensitief worden aangepakt (door laagdrempelige en begripvolle dienstverlening) en dat er een schuldenvrij toekomstperspectief wordt geboden. Schuldhulpverlening is ontzettend belangrijk. We staan achter dit plan waarbij de focus niet alleen op de schulden is gericht, maar er een bredere aanpak is waarbij rekening gehouden wordt met de mate van zelfredzaamheid en alle levensdomeinen, zoals inkomsten vs. uitgaven, wonen, participeren, meedoen en gezondheid. Ook de preventieve aanpak door vroegsignalering, het bespreekbaar maken van schulden en de inzet voor financiële kwetsbare jongeren zijn voor ons van groot belang.

Meer weten? Bekijk het volledige beleidsplan hier: https://waalwijk.notubiz.nl/…/Bijlage+1_+Beleidsplan…

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle

Nieuwe bomen Crispijnstraat Waalwijk

Vragen over Bomen

We hebben de afgelopen tijd heel veel vragen en opmerkingen gekregen over de bomenkap langs de Mozartlaan in Waalwijk. Begrijpelijk, want het is een ingrijpende