Bezoek OMO Scholengroep De Langstraat

12-03-2022

Donderdagmiddag waren een aantal van onze kandidaten op werkbezoek bij het Dr. Mollercollege en de Walewyc-mavo. Zij maken deel uit van de OMO Scholengroep De Langstraat, samen met d’Oultremontcollege in Drunen en Van Haestrechtcollege in Kaatsheuvel.

Aan de Olympiaweg werden de kandidaten ontvangen door Edwin Verlangen (rector van de scholengroep), Kees Maas (directeur Dr. Mollercollege) en Helma van der Kamp (Beleidsadviseur onderwijs en ontwikkeling). Het is fijn om te horen dat de scholen positief zijn over het beleid van de gemeente en over onze wethouder Dilek Odabasi. Het is belangrijk dat die samenwerking goed blijft en dat het educatieve beleid wordt versterkt.

De coronacrisis heeft laten zien dat jongeren vooral het samenzijn en het sociale aspect van school hebben gemist. De scholen wil daarom nog meer deel uit gaan maken van de maatschappij. GroenLinksaf ziet deze plannen met grote belangstelling tegemoet. We delen de visie dat leerlingen gelijke kansen moeten krijgen, dat ze zichzelf mogen zijn en hun talenten kunnen ontwikkelen. En dat ze daarbij de ondersteuning moeten krijgen die ze nodig hebben. Zowel op het gebied van onderwijs als zorg.