Bezoek Solar Valley

11-03-2022

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze kandidaten op werkbezoek bij een aantal organisaties, bedrijven en instellingen waarmee wij een gedeelde visie hebben. Onlangs waren kandidaten Anja Wens, Veerle Joosen en Gijs den Braven op werkbezoek bij Solar Valley; een fantastisch initiatief van ondernemers uit de Langstraat om zelfstandig zonne-energie te produceren op bedrijfspanden. De kandidaten gingen in gesprek met Paul Stassen, initiatiefnemer en directeur van Solar Valley Holding B.V., en Ralph Dankers van BIPV.world en TULiPPS.

De kandidaten kregen uitleg van Paul tijdens een rondleiding bij Van Caem Transporten om een idee te krijgen van de complexiteit van de opwekking van zonne-energie op het industrieterrein en alles wat erbij komt kijken om de energie te kunnen gebruiken. Daarnaast is er gesproken over wat er nodig is om de neuzen van ondernemers dezelfde kant op te krijgen.

Het bezoek werd voortgezet in de knusse uitvalsbasis van Solar Valley en BIPV.world op het terrein van Plastica. Daar kregen de kandidaten uitleg van Ralph Dankers over hoe BIPV.world architecten en ontwerpers in staat stelt om een maatwerk gevelontwerp te maken met geïntegreerde zonnepanelen, zoals bij de zonne-energie gevel bij Van Caem Transporten.

Het bijzonder leerzame werkbezoek heeft aangetoond dat het nodig is om snel te verduurzamen. Een principe dat voor GroenLinksaf centraal staat. GroenLinksaf is blij met het initiatief van Solar Valley en hoopt de ondernemers de komende vier jaar te ondersteunen bij het verduurzamen van het bedrijventerrein.