Bezoek Stichting Bravoo Openbaar Onderwijs

05-03-2022

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze kandidaten op werkbezoek bij een aantal organisaties, bedrijven en instellingen waarmee wij een gedeelde visie hebben. Na elk bezoek vertellen wat we opgehaald hebben en als aandachtspunt meenemen naar de komende bestuursperiode.

Onlangs werden kandidaten Anja Wens en Yvette van Laar hartelijk ontvangen bij Stichting Bravoo. Deze stichting heeft in vier gemeenten openbare basisscholen, waaronder ook in Waalwijk.

Tijdens het bezoek werd er gesproken over het taalonderwijs, waar landelijk veel aandacht voor is. Stichting Bravoo is erg te spreken over de inzet die de gemeente Waalwijk hierop pleegt. Volgens de stichting zouden veel gemeenten hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Natuurlijk mooi om te horen, want dat is ook voor onze partij een belangrijk punt.

Wat lastig is voor de stichting, is de huisvesting van scholen. Gelukkig is de samenwerking met de gemeente hierin goed. Daarnaast heeft de zorg op scholen voor de kinderen in onze gemeente aandacht nodig. Het is belangrijk dat hierin de samenwerking tussen het zorg- en educatie domein ondersteund blijft. Een belangrijk punt voor zowel Stichting Bravoo als GroenLinksaf.

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle