De Week Zonder Afval: Fractiemedewerker Veerle Joosen Vertelt Over Wat Zij Doet Om Afval Te Verminderen

Deze week is de Week Zonder Afval; een week waarin mensen door het hele land de uitdaging aangaan om zo min mogelijk afval te produceren.
Hieronder vertelt fractiemedewerker Veerle Joosen wat zij doet om afval te verminderen:
“Ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich realiseren dat er veel kleine dingen zijn die een ieder zou kunnen veranderen om bij te dragen aan het verminderen van afval. Zelf probeer ik altijd te investeren in herbruikbare spullen in plaats van wegwerpartikelen. Denk bijvoorbeeld aan een duurzame drinkfles in plaats van plastic flesjes, een broodtrommel in plaats van boterhamzakjes, wasbare wattenschijfjes, of herbruikbare vershoud deksels. Ook vind ik het leuk om bij een kringloopwinkel te snuffelen naar unieke spullen of kleding om deze producten zo een nieuw leven te geven. Daarnaast laat ik kapotte kledingstukken repareren en breng ik ze pas naar een kledinginzameling punt als ze echt versleten zijn.
Het is van groot belang dat we ons bewust zijn van het afval dat we creëren. We hoeven het niet allemaal perfect te doen, maar als iedereen een steentje bijdraagt op een manier die voor hen werkt komen we al erg ver. Zo ook met duurzaamheid in het algemeen: de een eet veganistisch, de ander gaat op de fiets naar het werk en nog een ander is bewust bezig met een zero-waste lifestyle. Verander de wereld, begin bij jezelf!”

Bezoek Solar Valley

11-03-2022 In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze kandidaten op werkbezoek bij een aantal organisaties, bedrijven en instellingen waarmee wij een gedeelde visie hebben. Onlangs