Donatie t.w.v. €500,- aan Scouting Jan de Rooij

06-12-2021

Op zaterdag 4 december overhandigden Sandra van den Udenhout en Yvette van Laar namens GroenLinksaf een cheque ter waarde van €500,- aan Scouting Jan de Rooij voor de ontwikkeling van een activiteitentoren.

Elk jaar bieden we financiële steun aan een lokaal initiatief dat een bijdrage levert aan een groene en sociale gemeente. Zo doneerden we in 2019 een bedrag van €750,- aan het Woonzorgcentrum Elzenhoven in Sprang-Capelle voor de ontwikkeling van de (be)leeftuin van het verzorgingshuis. Voor het jaar 2020 doneerden we €500,- aan Stichting Supervrouw, een stichting gevestigd in Waalwijk die vrouwen met borstkanker ondersteunt.

Dit jaar ondersteunen we twee lokale initiatieven. Eén daarvan is de activiteitentoren die Scouting Jan de Rooij wil gaan ontwikkelen ter ere van hun 75-jarig jubileum volgend jaar. Met de toren wil de scouting nog meer uitdagende activiteiten voor jong en oud kunnen aanbieden. De toren zal niet alleen toegankelijk zijn voor de leden van Scouting Jan de Rooij, maar voor alle kinderen van de regio, bijvoorbeeld via een schooluitje.

De gemeente, sponsoren en de scouting zelf leveren een grote bijdrage aan het initiatief. Daarnaast heeft de scouting een crowdfunding actie gestart via Samen voor de Buurt. Mede dankzij onze gift heeft de actie het doel van €15.000,- euro behaald. We hopen met de donatie een waardevolle bijdrage te leveren aan de realisatie van de toren en wensen Scouting Jan de Rooij veel succes en plezier met de ontwikkeling ervan.

Ben je benieuwd welk ander initiatief ook op een bijdrage van GroenLinksaf kan rekenen? Houd dan onze social media-accounts en website in de gaten!