Duurzaam vooruit in Bloemenoord

Waalwijk heeft een prachtig plan klaar staan voor de flats op het Distelplein / Valeriaanstraat en de flats aan het Larixplein / Iepenstraat. Aankomende dinsdag zal er in een fysieke vergadering worden besloten of het plan zal worden aangenomen. Ben je benieuwd wat het plan precies inhoudt? Lees er hier meer over.

De stichting Casade heeft aan ons aangegeven dat de flatgebouwen verouderd waren. Dusdanig zelfs dat een kleine renovatie geen optie meer zou zijn. Naar aanleiding hiervan is er een nieuw plan opgezet om de flats volledig te renoveren en te verduurzamen! Het plan werd gepresenteerd aan de buurtbewoners en zij lieten een erg positief geluid horen. Wij vinden het erg belangrijk dat ook de ideeën van de bewoners zijn meegenomen in het ontwerp. We ruilen de oude gebouwen in voor nieuwe flatgebouwen met zonnepanelen en een groene omgeving!

In het ontwerp is er aandacht gegeven aan biodiversiteit, waterberging, spelen en bewegen. We zullen dit vooral terug gaan zien in de rijk omliggende groene gebieden. Dit groen is niet alleen mooi voor het oog maar ook zeer positief voor de fauna. Insecten, met name bijen, zullen hier erg van kunnen profiteren. Er zullen ook wandelpaden worden aangelegd die aansluiten op het Bloemenoordplein. Dit zal ons de mogelijkheid bieden voor leuke buitenactiviteiten in de toekomst.

GroenLinksaf is erg blij met het ontwerp en staat in voor dit prachtige plan. We zijn vooral blij met de mooie leefomgeving die de flats zullen creëren. Het wonen in en rondom de Bloemenoordflats zal een stuk aangenamer worden voor iedereen.

Om het hele plan te lezen kun je hier terecht: https://waalwijk.notubiz.nl/document/8401844/2/R2_3-20_Vaststelling_bp_Bloemenoordflats