07-06-2022

De energietoeslag kan alleen deze maand nog aangevraagd worden. GroenLinksaf vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen deze financiële hulp krijgen. Daarom besteden we er hier aandacht aan.

De energietoeslag is bedoeld om mensen met een laag inkomen te helpen de energierekening (gedeeltelijk) te betalen. Het is een bedrag van € 800 dat eenmalig wordt uitgekeerd. Ieder huishouden met een netto-inkomen tot 120% van de bijstandsnorm komt hiervoor in aanmerking. Veel inwoners krijgen de energietoeslag vanzelf. Dat geldt bijvoorbeeld voor mensen die een uitkering van Baanbrekers ontvangen of een Paswijzer hebben. Maar er zijn ook inwoners die zelf de energietoeslag moeten aanvragen. Dit gaat via Baanbrekers. Denk je dat dit voor jou van toepassing is? Of ken je iemand die hiervoor in aanmerking komt? Kijk dan op de website van Baanbrekers. Zij keren de energietoeslag uit. Je vraagt de energietoeslag aan via het formulier op de website:  https://www.baanbrekers.org/inkomen/energietoeslag/.
De energietoeslag kan tot en met 30 juni 2022 aangevraagd worden.