Filmavond: De Wegwerpmaatschappij

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle inwoners van gemeente Waalwijk, ongeacht je politieke voorkeur. Het gaat vooral om praten met elkaar en verbinding maken.  

Op vrijdagavond 31 mei staat de tweede filmavond gepland met de documentaire ‘De Wegwerpmaatschappij’. 
We consumeren erop los en dat heeft een keerzijde. Want alles wat we kopen, moet gemaakt worden. En liefst gooien we het ook weer weg, zodat we blijven consumeren. Grondstoffen raken hierdoor steeds verder uitgeput en de afvalbergen worden alsmaar hoger. Maar het kan anders. Ontwerpers kunnen voor duurzame en herbruikbare materialen kiezen. En producten maken die gerepareerd kunnen worden. Consumenten kunnen minder kopen of kiezen voor gebruikte producten in plaats van nieuwe.

De VPRO Tegenlicht documentaire ‘De wegwerpmaatschappij’ vertelt verhalen van ontwerpers die producten voor het leven maken, winkels die repareren in plaats van verkopen en consumenten die hun spullen onvoorwaardelijk koesteren. En NOS-coryfee Gerri Eickhof en KRO-NCRV presentatrice Marieke Eyskoot laten zien hoe simpel het kan zijn om duurzamer te leven.

Welke keuzes maak jij? Wat schaf je aan, wat maak je zelf en hoeveel spullen heb je nou echt nodig? Deze filmavond gaan we hierover in gesprek. We kijken naar de duurzame mogelijkheden in onze gemeente. En we delen tips en ideeën met elkaar.

De GroenLinksaf Filmavond ‘De Wegwerpmaatschappij’ is op vrijdag 31 mei 2024 vanaf 19:30u bij Winterdijk 30b in Waalwijk. Om een inschatting te hebben van het aantal mensen dat naar de filmavond komt, vragen we om je aan te melden door een mail te sturen naar [email protected] of klik op de button hieronder.  

Filmavond De Wegwerpmaatschappij

GROENLINKSAF
DENKT AAN JOU

AANMELDEN EVENEMENT

WAT STAAT ER NOG
MEER OP DE AGENDA...

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk