Fractievoorzitter Sandra van den Udenhout bezoekt (be)leeftuin Elzenhoven

Ook fractievoorzitter Sandra van den Udenhout is in de vakantieperiode bij één van de initiatieven die we in het verleden gesteund hebben langs gegaan. Sandra bezocht de (be)leeftuin van het verzorgingshuis Elzenhoven in Sprang-Capelle. In 2019 hebben we dit mooie initiatief gesteund en hen een cheque ter waarde van €750,- overhandigd.

Betrokkenen bij het initiatief, zoals een fanatieke groep vrijwilligers uit de wijk, kinderen uit de buurt en medewerkers, laten zien wat verbinding inhoudt. Samen met ondernemers en maatschappelijke organisaties hebben zij een prachtige tuin aangelegd. Een tuin waar de bewoners van Elzenhoven samen met familie kunnen wandelen. Een tuin vol beleving.

Herman Hoefnagel (vrijwilliger) is trots op de volière, die o.a aangeschaft is met behulp van onze steun. Een kers op de taart. Vol trots vertelt hij over de samenwerking met de vogelvereniging om deze volière te realiseren. Er staat een houten bankje voor de volière en elke dag ziet hij bewoners genieten van de vogeltjes. Dat doet hem goed.

Herman vertelt over toekomstplannen voor de tuin. Er zijn nog wensen genoeg. Zo willen ze bijvoorbeeld de grond aan de andere kant van het pand bij de tuin betrekken, de bloemperken uitbreiden en meer gebruik maken van de producten uit de moestuin. Alles valt of staat met de vrijwilligers die er nu zijn. De kracht zit er volgens Herman in dat de vrijwilligers vrij zijn om te helpen wanneer het hen schikt. Maar eigenlijk is het altijd zo dat iedereen enthousiast is en graag wil helpen. De (be)leeftuin ziet er dan ook prachtig uit.

Sandra over de (be)leeftuin: “Het is een fantastische tuin geworden. Met mooie plekjes waar bewoners en familie samen kunnen genieten. Waar mijn hart warm van wordt is de verbinding in de wijk: samen doen, samen leven. Zo’n (be)leeftuin zou ieder verzorgingshuis moeten hebben en Herman wil wel meedenken.”