Fractievoorzitter Sjors Slaats bezoekt Het Klauterwoud in Waspik

Ieder jaar ondersteunen wij de ontwikkeling van een lokaal initiatief dat streeft naar een groenere en socialere gemeente. Tijdens de vakantieperiode gaan we langs een aantal van de initiatieven die we in het verleden gesteund hebben. In 2016 reikte we een cheque van €500,- uit aan natuurspeeltuin Het Klauterwoud in Waspik.

Het Klauterwoud is mogelijk gemaakt door een groep hardwerkende vrijwilligers. Het resultaat mag er zijn. Wat een fijne plek om te spelen en ontmoeten! De realisatie ging met de nodige hobbels gepaard, maar al weer enige tijd ligt er een natuurspeeltuin om trots op te zijn.

Juanita van Bon (namens het Klauterwoud team) is blij met hoe het nu gaat met het Klauterwoud. Het is volgens haar een echte ontmoetingsplek voor kinderen, ouders en grootouders. Ook scholen en BSO’s maken voor hun activiteiten gebruik van het Klauterwoud. De club van vrijwilligers is nog steeds actief om de natuurspeeltuin fijn en gezellig te houden. Die enthousiaste groep is essentieel voor het succes van dit initiatief.

Deze week heeft onze fractievoorzitter Sjors Slaats de speeltuin bezocht met zijn kinderen. Sjors: “Het is een fantastische plek geworden. Mijn kinderen hebben zich de hele middag vermaakt. De plek, natuurbeleving, creatieve speeltoestellen en de sfeer maken deze speeltuin uniek. Ik kom hier vast vaker terug”.