Groen licht voor Schoenmuseum

Afgelopen donderdag heeft de gemeenteraad van Waalwijk besloten groen licht te geven voor de verdere ontwikkeling van het Schoen- en Ledermuseum in het centrum van Waalwijk. Het zogenaamde “Museum-Plus” moet het cultureel erfgoed van Waalwijk op eigentijdse wijze zichtbaar maken voor jong en oud, en bovendien het stadscentrum een positieve impuls geven.

GroenLinksaf is verheugd dat er nu een helder plan op tafel ligt, waarmee het Museum-Plus er daadwerkelijk lijkt te komen.
Het proces van de afgelopen jaren verdient echter zeker niet de schoonheidsprijs. Jarenlang gerommel heeft ervoor gezorgd dat het voormalig SLEM failliet is gegaan. Kosten: ruim zes ton. Desondanks vindt GroenLinksaf dat het nieuwe museumbestuur schuldenvrij moet kunnen starten en kiest ervoor dat de kosten van het faillissement van SLEM door de gemeente worden gedragen.

Al met al is er veel gemeenschapsgeld gemoeid met het te ontwikkelen Schoen- en Ledermuseum in het centrum van Waalwijk. Juist daarom is het van belang dat we de ontwikkelingen rondom het Schoen- en Ledermuseum kritisch blijven volgen. Maar voor nu is GroenLinksaf vooral blij dat er eindelijk weer eens een stap vooruit kan worden gezet in de ontwikkeling van het museum.

Wij zijn ervan overtuigd dat een aantrekkelijk museum zal bijdragen aan een levendig centrum.

Debat terugzien? Klik hier!

Het GroenLinksaf Bankje

Om te vieren dat GroenLinksaf dit jaar 40 jaar bestaat hebben we een aantal leuke activiteiten georganiseerd voor onze leden, vrienden en ondersteuners. Maar we

Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan