GroenLinksaf overhandigt cheque aan Stichting Zorgen om Zorg Waalwijk

10-02-2022

Onlangs overhandigden Sandra van den Udenhout (nummer 9 op de kandidatenlijst) en Gijs den Braven (nummer 4 op de kandidatenlijst) namens GroenLinksaf een cheque van €500,- aan stichting Zorg om Zorg Waalwijk. De stichting zet zich in voor het behoud en de ontwikkeling van goede zorg in Waalwijk en omgeving.

Stichting ZoZW wil burgerparticipatie verhogen met betrekking tot ontwikkelingen in de zorg. Daarnaast staat het open houden van de locatie ETZ Waalwijk niet complexe zorg, eenvoudige diagnostiek en chronische vervolgzorg centraal. Stichting ZoZW wil werken aan een moderne, inspirerende en vernieuwende situatie in de lokale zorg en hoopt dit onder andere met nieuwbouw te verwezenlijken.

GroenLinksaf erkent het belang van de lokale zorg en deelt de visie van stichting ZoZW. Ook wij staan voor een volwaardig ziekenhuis in Waalwijk. We willen dat het ETZ in Waalwijk geopend blijft met een breed aanbod aan poliklinische zorg en diagnostiek, zodat inwoners hier blijvend gebruik van kunnen maken. We hopen met de donatie een steentje bij te dragen aan het goede werk van dit mooie lokale initiatief. We wensen de stichting veel succes toe.

Elk jaar bieden we financiële steun aan een lokaal initiatief dat een bijdrage levert aan een groene en sociale gemeente. In 2021 ondersteunden we twee lokale initiatieven. Eén daarvan is stichting ZoZW. De uitreiking kon pas dit jaar plaats vinden in verband met corona.