Het Schone Lucht Akkoord

Op maandag 13 januari 2020 ondertekenden tientallen Nederlandse gemeenten, provincies en het Rijk het Schone Lucht Akkoord (SLA). Met dit akkoord neemt de Rijksoverheid maatregelen om de luchtkwaliteit in Nederland te verbeteren. Luchtverontreiniging heeft namelijk een slechte impact op de gezondheid van mens en natuur. Het doel van het SLA is om 50% gezondheidswinst te behalen in 2030, ten opzichte van 2016. Om dit te realiseren zal in het verkeer, de scheepvaart, de industrie, de landbouw, de bouwsector en in huishoudens vervuiling van stikstofdioxide en fijnstof verminderd moeten worden.

GroenLinksaf zet zich ook graag in voor een goede luchtkwaliteit. Onze fractievoorzitter Sjors Slaats stelde daarom schriftelijke vragen aan het College met betrekking tot het Schone Lucht Akkoord. Lees onze vragen hier: https://waalwijk.notubiz.nl/document/8360864/2/GLA%20schr%20vr%20Schone%20Lucht%20Akkoord

De begroting voor 2022

05-11-2021 De begroting van 2022 is de laatse begroting waar de huidige gemeenteraad over besluit. In 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats, de begroting voor 2023

Afvalproeven grondstoffenbeleid