Het Schone Lucht Akkoord

Op maandag 13 januari 2020 ondertekenden tientallen Nederlandse gemeenten, provincies en het Rijk het Schone Lucht Akkoord (SLA). Met dit akkoord neemt de Rijksoverheid maatregelen om de luchtkwaliteit in Nederland te verbeteren. Luchtverontreiniging heeft namelijk een slechte impact op de gezondheid van mens en natuur. Het doel van het SLA is om 50% gezondheidswinst te behalen in 2030, ten opzichte van 2016. Om dit te realiseren zal in het verkeer, de scheepvaart, de industrie, de landbouw, de bouwsector en in huishoudens vervuiling van stikstofdioxide en fijnstof verminderd moeten worden.

GroenLinksaf zet zich ook graag in voor een goede luchtkwaliteit. Onze fractievoorzitter Sjors Slaats stelde daarom schriftelijke vragen aan het College met betrekking tot het Schone Lucht Akkoord. Lees onze vragen hier: https://waalwijk.notubiz.nl/document/8360864/2/GLA%20schr%20vr%20Schone%20Lucht%20Akkoord

Bedankt, Dilek!

We zijn Dilek Odabasi enorm dankbaar voor haar jarenlange inzet voor onze partij en de Waalwijkse gemeenschap. Haar toewijding en harde werk hebben een blijvende

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle