Huisvesting vergunninghouders en arbeidsmigranten

De regels voor huisvesting van statushouders en arbeidsmigranten waren onderwerp van gesprek tijdens de raadsvergadering op dinsdag 19 april 2016. Een onderwerp waar GroenLinksAf zich al jaren druk om maakt en al verschillende keren aandacht voor heeft gevraagd. De tijd is inmiddels rijp om een deel van onze ideeën te verwezenlijken. Zo maakt het voorstel dat dinsdagavond besproken is grootschalige opvang in woonwijken onmogelijk.

De raadsvergadering is bezocht door veel bewoners van de wijk Besoyen. Zij zijn tegen de komst van arbeidsmigranten naar het voormalige verpleegtehuis Samarja. De vergunningsaanvraag hiervoor moet straks ook aan de nieuwe regelgeving voldoen. Net als alle andere initiatieven op dit vlak.

In haar betoog lichtte Dilek Odabasi de standpunten van GroenLinksAf toe. Zij ging in op de volgende zaken; hoe GroenLinksAf in het verleden op dit dossier heeft geacteerd, dat dit voorstel een goede eerste stap is en dat er volgens GroenLinksAf in de toekomst ook de nodige ontwikkelingen in dit dossier te verwachten te zijn. Het hele betoog kan u hieronder lezen.

Betoog arbeidsmigranten, 19-04-2016