KerstDieren speurtocht in de kerstvakantie

16-12-2021

Weet je nog dat we in de eerste lockdown op berenjacht gingen? Heb je een prentenboek voor het raam gezet vorig jaar? Of misschien deed je in de zomer mee aan de Mini80 bingo? Deze verlengde kerstvakantie gaan we op zoek naar dieren. Dieren die allemaal zin hebben in het kerstfeest. Ze hebben zich versierd met een muts of strik. Het zijn echte KerstDieren. Doe je ook mee? Kleur een KerstDier en hang hem voor het raam. Ga dan op pad om alle andere dieren in je wijk te vinden.

De maand december is een tijd dat we veel aandacht hebben voor elkaar. We versieren het huis en maken het gezellig. Verzamel alle kleurtjes, stiften, krijt en verf die je in huis hebt en plan een middag om samen de KerstDieren te kleuren. Als de KerstDieren dan voor het raam hangen, kun je naar buiten om anderen te gaan zoeken. Welke KerstDieren hangen bij de buren? Hoe hebben je klasgenootjes hun KerstDieren versierd? Een frisse neus halen wordt met de KerstDieren speurtocht nog leuker. Misschien hangen er een paar dagen later wel meer en andere KerstDieren. Dan kun je nog een keer gaan speuren.

We hebben drie verschillende KerstDier kleurplaten gemaakt voor deze speurtocht. Kies de leukste of kleur ze allemaal. Elke kleurplaat is een PDF bestand op A4-formaat die je hieronder kunt downloaden en zelf kunt printen. Je kunt ook een paar kleurplaten printen voor je buren, vrienden of familie. Deel jouw KerstDieren via #KerstDieren op social media.

Download hier je KerstDieren!