Klimaatbeleid Waalwijk kan een zetje gebruiken

Op 2 juli vroegen wij het college of de gerechtelijke uitspraak over klimaatdoelstellingen van het Rijk invloed heeft op de klimaatambities van gemeente Waalwijk. Inmiddels hebben wij een uitgebreid antwoord ontvangen. De links naar onze vragen en het antwoord vindt u onder aan dit bericht. Hieronder een korte samenvatting van het antwoord.

De gemeente geeft aan dat het met de mogelijkheid op een hoger beroep nu te vroeg is om op de uitspraak te reageren. De bal ligt wat de gemeente betreft bij de Rijksoverheid. Voor het behalen van de eigen doelstellingen om 2043 klimaatneutraal te zijn moet wel zeer veel werk verzet worden. Hiervoor is een versnelling nodig. De gemeente kan dit echter niet alleen en hoopt dat de uitspraak kansen biedt om samen met de Rijksoverheid zaken aan te pakken. Daarnaast faciliteert en stimuleert zij initiatieven vanuit de samenleving.

GroenLinksaf vindt het erg belangrijk dat gestelde doelen behaald worden. Wij gaan voor een klimaatneutraal Waalwijk in 2043. Hieraan werken we binnen en buiten de gemeenteraad. Het eventuele hoger beroep en de gevolgen daarvan houden we natuurlijk scherp in de gaten.

Hieronder vindt u:

– de vragen die Groenlinksaf stelde op 2 juli;

– de antwoorden van de gemeente Waalwijk op 30 juli;

– in het Brabants Dagblad van 31 juli het artikel “Werk aan de winkel in Waalwijk voor klimaat” van Joris van Egmond.

Krantenartikel BD - Klimaat
“Werk aan de winkel in Waalwijk voor klimaat” van Joris van Egmond – Brabants Dagblad 31 juli 2015

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk