Meer duidelijkheid bij participatie

De raad wenst meer duidelijkheid over hoe inwoners bij bouwprojecten betrokken worden door initiatiefnemers/projectontwikkelaars. Dat was de strekking van de motie vreemd aan de orde die de fractie van GroenLinksaf indiende bij de raadsvergadering van 17 april 2019.

De gemeente heeft als uitgangspunt het participatieproces bij een ontwikkeling in het ruimtelijk domein te laten organiseren door de initiatiefnemer. De fractie van GroenLinksaf vindt dat over het algemeen een prima manier om de samenleving zelf aan ze te laten zijn bij de eigen woonomgeving. Tegelijkertijd zien we ook dat de participatie door omwonenden niet altijd vlekkeloos verloopt en dat de gemeenteraad daar te weinig zicht op heeft. Om hier meer helderheid in te krijgen namen wij het initiatief tot deze motie vreemd aan de orde. De motie is door het college overgenomen en wordt dus uitgevoerd.

Benieuwd naar onze bijdrage. Kijk dan op de website van de gemeenteraad van Waalwijk.

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle

Nieuwe bomen Crispijnstraat Waalwijk

Vragen over Bomen

We hebben de afgelopen tijd heel veel vragen en opmerkingen gekregen over de bomenkap langs de Mozartlaan in Waalwijk. Begrijpelijk, want het is een ingrijpende