Motie Opnemen Kinderen Griekse Vluchtelingkampen Aangenomen!

Tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdagavond (4 juni) werd de motie die we samen met het CDA hebben ingediend aangenomen. Dit betekent dat de gemeente Waalwijk zich aan gaat sluiten bij 100 andere gemeenten om samen 500 alleen reizende kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen op te nemen! Door uit te spreken dat we bereid zijn om 3-5 kinderen op te nemen in onze gemeente, geven we een krachtig signaal af aan de Rijksoverheid. Vooralsnog stuurt Nederland geld naar Griekenland voor 4 huizen waar 48 kinderen opgevangen kunnen worden voor een periode van 3 jaar en voor de opzet van een voogdijprogramma, maar vanwege de zorgwekkende omstandigheden in de kampen is er juist op korte termijn een oplossing nodig. De kinderen moeten nu geholpen worden en daarom ondersteunen we deze massale oproep aan het kabinet.

Lees onze motie hier: MvO_CDA_en_GLA_Waalwijk_bereid_aandeel_te_leveren_in_opvang_kinderen_uit_Griekse_vluchtelingenkampen.

Lees onze pitch hier:

Pitch_GroenLinksaf_Kinderen_Griekenland_

Bezoek Solar Valley

11-03-2022 In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan onze kandidaten op werkbezoek bij een aantal organisaties, bedrijven en instellingen waarmee wij een gedeelde visie hebben. Onlangs