Motie Opnemen Kinderen Griekse Vluchtelingkampen Aangenomen!

Tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdagavond (4 juni) werd de motie die we samen met het CDA hebben ingediend aangenomen. Dit betekent dat de gemeente Waalwijk zich aan gaat sluiten bij 100 andere gemeenten om samen 500 alleen reizende kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen op te nemen! Door uit te spreken dat we bereid zijn om 3-5 kinderen op te nemen in onze gemeente, geven we een krachtig signaal af aan de Rijksoverheid. Vooralsnog stuurt Nederland geld naar Griekenland voor 4 huizen waar 48 kinderen opgevangen kunnen worden voor een periode van 3 jaar en voor de opzet van een voogdijprogramma, maar vanwege de zorgwekkende omstandigheden in de kampen is er juist op korte termijn een oplossing nodig. De kinderen moeten nu geholpen worden en daarom ondersteunen we deze massale oproep aan het kabinet.

Lees onze motie hier: MvO_CDA_en_GLA_Waalwijk_bereid_aandeel_te_leveren_in_opvang_kinderen_uit_Griekse_vluchtelingenkampen.

Lees onze pitch hier:

Pitch_GroenLinksaf_Kinderen_Griekenland_

Sjors Slaats kandidaat wethouder

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 12 juni heeft de kandidatencommissie bekend gemaakt dat er een opvolger is gevonden voor wethouder Dilek Odabasi. Zoals bekend gaat

Bedankt, Dilek!

We zijn Dilek Odabasi enorm dankbaar voor haar jarenlange inzet voor onze partij en de Waalwijkse gemeenschap. Haar toewijding en harde werk hebben een blijvende

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle