Ontwikkeling Haven 8 oost: minimalisatie geluidsweerkaatsing

Gisteravond werd er in de raad besloten om Haven 8 oost verder te ontwikkelen doordat het amendement dat we samen met LokaalBelang, VVD en CDA indienden werd aangenomen. Met de ontwikkeling van Haven 8 oost wordt gezorgd voor werkgelegenheid en bedrijvigheid, wat goed is voor de Waalwijkse economie.

Echter vindt GroenLinksaf het ook van groot belang dat het bedrijventerrein duurzaam wordt ingericht en dat geluidsweerkaatsing van de A59 wordt geminimaliseerd. Het bedrijventerrein van Haven 8 oost komt namelijk steeds dichter bij de woonwijken van Waalwijk en we willen voorkomen dat inwoners geluidsoverlast ervaren van de uitbreiding. Deze criteria hebben wij dan ook opgenomen in ons betoog en amendement.

Het amendement lees je hier: GLa_LB_VVD_CDA_TER_VERGADERING_AANGEPAST_amendement_Ontwikkeling_Haven_8_oost

Ons volledige betoog lees je hier:

Betoog_Haven_8_Oost

Verslag Filmavond: Maak het simpel!

Vrijdagavond 15 maart organiseerden we een filmavond bij Winterdijk30B. Met leden en niet-leden werd de documentaire Maak het simpel gekeken over ingewikkelde regels en vastgelopen

Filmavond Maak het simpel!

Filmavond: Maak het simpel!

Dit jaar organiseert GroenLinksaf Waalwijk een aantal filmavonden waarop we met inwoners in gesprek gaan over een actueel onderwerp. Deze avonden zijn bedoeld voor alle