Ontwikkeling Haven 8 oost: minimalisatie geluidsweerkaatsing

Gisteravond werd er in de raad besloten om Haven 8 oost verder te ontwikkelen doordat het amendement dat we samen met LokaalBelang, VVD en CDA indienden werd aangenomen. Met de ontwikkeling van Haven 8 oost wordt gezorgd voor werkgelegenheid en bedrijvigheid, wat goed is voor de Waalwijkse economie.

Echter vindt GroenLinksaf het ook van groot belang dat het bedrijventerrein duurzaam wordt ingericht en dat geluidsweerkaatsing van de A59 wordt geminimaliseerd. Het bedrijventerrein van Haven 8 oost komt namelijk steeds dichter bij de woonwijken van Waalwijk en we willen voorkomen dat inwoners geluidsoverlast ervaren van de uitbreiding. Deze criteria hebben wij dan ook opgenomen in ons betoog en amendement.

Het amendement lees je hier: GLa_LB_VVD_CDA_TER_VERGADERING_AANGEPAST_amendement_Ontwikkeling_Haven_8_oost

Ons volledige betoog lees je hier:

Betoog_Haven_8_Oost

Het GroenLinksaf Bankje

Om te vieren dat GroenLinksaf dit jaar 40 jaar bestaat hebben we een aantal leuke activiteiten georganiseerd voor onze leden, vrienden en ondersteuners. Maar we

Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan