Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan op een vergaderronde met een Gespreksavond en een Raadsvergadering.
Inmiddels heeft de raad een half jaar met dit nieuwe model gewerkt en daaruit is naar voren gekomen dat er behoefte is aan meer tijd tussen de Gespreksavond en Raadsvergadering. De raadsbijeenkomst die in de eerste week gepland werd, gaat daarom naar de derde week. Met ingang van september ziet de vierwekelijkse cyclus er als volgt uit: Informatieavond – Gespreksavond – Raadsbijeenkomst – Raadsvergadering.

Het vergaderschema van de fractie van GroenLinksaf is hierop aangepast, zodat de openbare fractievergadering nog steeds op de maandagen voor de Gespreksavond en de Raadsvergadering zijn. Wil je bij een vergadering aanwezig zijn om een onderwerp op de raadsagenda met onze fractie te bespreken, dan kun je je aanmelden via [email protected]. In de agenda kun je de actuele vergaderdata vinden.

Op de website van de gemeente kun je het vergaderschema van de gemeenteraad vinden, maar ook bijvoorbeeld de samenstelling van de raad en het RaadsInformatieSysteem (RIS). Je kunt op het RIS bekijken welke onderwerpen de raad gaat bespreken, welke stukken daarbij horen en ook live meekijken met vergaderingen.

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk