Volkstuinders winnen prijs Lokaal Initiatief

GroenLinksaf is een plaatselijke politieke partij, die sinds 1986 is vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Op dit moment bezet GroenLinksaf drie zetels. De partij heeft aandacht voor het milieu en heeft zorg voor de zwakkeren in de samenleving, beiden in de ruimste zin.

Vertegenwoordigers van GroenLinksaf schenken een deel van hun raadsvergoeding aan de partij. Daarmee worden activiteiten bekostigd als de maandelijkse koffieochtenden, themacafés, verkiezingscampagnes, maar ook andere activiteiten die passen bij de doelstellingen van GroenLinksaf. Denk aan de Wereldboom tijdens Wolluk-stock. GroenLinksaf wil lokale initiatieven die de Waalwijkse samenleving versterken financieel ondersteunen. Jaarlijks stelt de partij daarvoor een bedrag van 500 euro beschikbaar. In 2016 ging dit bedrag naar de natuurspeeltuin in Waspik. En nu heeft een onafhankelijke commissie besloten om dit bedrag te schenken aan de Volkstuinders Vereniging Waalwijk.

In de overwegingen van de commissie hebben meegespeeld dat:

– het spaargeld van de vereniging op is gegaan aan een gedwongen verhuizing;
– de vereniging  op een goede manier bezig is met duurzaamheid en zelfredzaamheid;
– er een ontmoeting plaats vindt van de verschillende culturen, van elkaar leren, elkaar in hun waarde laten.

Een en ander sluit erg goed aan bij het gedachtengoed van GroenLinksaf: zorgvuldig omgaan met elkaar en met de aarde.

Een cheque ter waarde van 500 euro zal op 12 januari tijdens de Nieuwjaarsreceptie van GroenLinksaf aan de vereniging worden overgedragen.

Het GroenLinksaf Bankje

Om te vieren dat GroenLinksaf dit jaar 40 jaar bestaat hebben we een aantal leuke activiteiten georganiseerd voor onze leden, vrienden en ondersteuners. Maar we

Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan