Waalwijk gaat mogelijkheden blijverslening onderzoeken

Eind april attendeerde de fractie van GroenLinksaf het college op de mogelijkheden om mensen langer thuis te laten wonen doodmiddel van een blijverslening. Wij vroegen het college de opties voor invoering in Waalwijk te bekijken. Meer informatie vindt u in het eerdere nieuwsbericht over dit onderwerp.

Diverse soorten huizen; oud en nieuw. Groenstraat in Waalwijk
Diversiteit aan huizen in de gemeente Waalwijk

Inmiddels heeft het college onze vragen beantwoord. Zij staan positief tegenover de voordelen en mogelijkheden die de blijverslening biedt. Als er meer informatie over de precieze invulling beschikbaar is gaan zij de behoefte in Waalwijk pijlen. Het college verwacht vervolgens snel te kunnen handelen. De volledige antwoorden van het college vindt u op de website van de gemeente Waalwijk.

De fractie van GroenLinks houdt de voortgang nauwlettend in de gaten en houdt u graag op de hoogte.

Andere media over de blijverslening in Waalwijk.

• Waalwijk bekijkt nut en behoefte blijverslening (website Brabants Dagblad, 29 mei 2015)
  • Langer thuis met blijverslening (Brabants Dagblad, pagina 7, 30 mei 2015)

Langer thuis met bijverslening
    Langer thuis met blijverslening – Lees het hele artikel in Brabants Dagblad, Sectie Langstraat pagina 7