Waalwijk scoort slecht op luchtkwaliteit

Onlangs publiceerden Airvisual en Greenpeace het World Air Quality Rapport (link naar het rapport) en de bijbehorende ranking van steden (link naar de ranking). Van alle Nederlandse steden die in de test zijn meegenomen blijkt Waalwijk de stad met de meeste luchtvervuiling. Onze gemeente eindigt in de ranglijst boven steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Niet iets om trots op te zijn. Om te achterhalen hoe het zit en hoe we er iets aan kunnen doen stellen we samen met Lokaal Belang vragen aan het college. De vragen zijn beschikbaar op de website van de gemeenteraad van de gemeente Waalwijk. Binnen dertig dagen krijgen we antwoord. We houden jullie op de hoogte van de antwoorden.

Het GroenLinksaf Bankje

Om te vieren dat GroenLinksaf dit jaar 40 jaar bestaat hebben we een aantal leuke activiteiten georganiseerd voor onze leden, vrienden en ondersteuners. Maar we

Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan