Wereld Veganisme Dag 2020

Vandaag is het Wereld Veganisme Dag!
Deze dag biedt een mooie gelegenheid om stil te staan bij de voordelen van veganistisch eten.
Wij raden iedereen die geeft om onze prachtige planeet aan om de nieuwe documentaire A Life on Our Planet van bioloog David Attenborough te bekijken. In de documentaire benoemt Attenborough een grotendeels veganistisch dieet als één van de manieren hoe we onze planeet kunnen helpen. Als veel mensen veganistisch eten kan er namelijk wereldwijd een groot gebied dat nu wordt gebruikt voor veeteelt worden vrijgemaakt voor de terugkeer van de natuur en wildernis. Bosgebieden zijn dan ook erg belangrijk voor het absorberen van koolstof uit de atmosfeer.
Een plantaardig dieet is dus goed voor onze planeet!

De begroting voor 2022

05-11-2021 De begroting van 2022 is de laatse begroting waar de huidige gemeenteraad over besluit. In 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats, de begroting voor 2023

Afvalproeven grondstoffenbeleid

05-10-2021 We zijn blij dat er tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdagavond is besloten dat er afvalproeven uitgevoerd gaan worden om later te bepalen hoe