Windmolens in Baardwijk

Op 11 april 2019 is in de gemeenteraad weer gesproken over de herontwikkeling van het windmolen park op haven 8. Een plan dat de duurzame opwek van energie in Waalwijk een flinke boost kan geven. GroenLinksaf vindt het belangrijk dat we over gaan op schone energie.

De gemeente Waalwijk wil samen met Brabant Water het windmolenpark exploiteren zodat de opbrengsten lokaal beschikbaar blijven. Het plan is om bestaande molens te vervangen door grotere exemplaren die meer stroom opwekken. Omdat de molens ook dichter bij de huizen komen levert dit bezwaren op bij omwonenden. Daarop hebben wij samen met andere partijen besloten verder onderzoek te doen en tevens de mogelijkheden voor andere locaties te onderzoeken. Meer informatie over het windenergie initiatief vindt je op de website van de gemeente.

Voor ons betoog en het debat kan u terecht op de website van de gemeente Waalwijk.

Het GroenLinksaf Bankje

Om te vieren dat GroenLinksaf dit jaar 40 jaar bestaat hebben we een aantal leuke activiteiten georganiseerd voor onze leden, vrienden en ondersteuners. Maar we

Vergaderschema najaar

In januari 2022 ging de Waalwijkse gemeenteraad over op een ander vergadermodel. In plaats van een cyclus met een A-raad en B-raad, werd er overgegaan