Windmolens in Baardwijk

Op 11 april 2019 is in de gemeenteraad weer gesproken over de herontwikkeling van het windmolen park op haven 8. Een plan dat de duurzame opwek van energie in Waalwijk een flinke boost kan geven. GroenLinksaf vindt het belangrijk dat we over gaan op schone energie.

De gemeente Waalwijk wil samen met Brabant Water het windmolenpark exploiteren zodat de opbrengsten lokaal beschikbaar blijven. Het plan is om bestaande molens te vervangen door grotere exemplaren die meer stroom opwekken. Omdat de molens ook dichter bij de huizen komen levert dit bezwaren op bij omwonenden. Daarop hebben wij samen met andere partijen besloten verder onderzoek te doen en tevens de mogelijkheden voor andere locaties te onderzoeken. Meer informatie over het windenergie initiatief vindt je op de website van de gemeente.

Voor ons betoog en het debat kan u terecht op de website van de gemeente Waalwijk.