Laatste raadsvergadering van het jaar

6 juli 2018

Afgelopen donderdag vond er een bijzondere raadsvergadering plaats in het gemeentehuis Waalwijk. Niet alleen was het de laatste vergadering voor het zomerreces, het was ook de raadsvergadering waarin ons eigen fractielid Sandra van den Udenhout haar zogenaamde ‘maidenspeech’ hield, de eerste keer dat zij de Raad toesprak sinds zij is benoemd tot raadslid. Haar betoog over Baanbrekers verliep ondanks de zenuwen vlekkeloos. Je kunt haar maidenspeech hier terugkijken (vanaf 23min35).

Daarnaast was de vergadering bijzonder omdat er een motie van waardering werd ingediend door PvdA-raadslid Ottens. Een motie van waardering komt niet regelmatig voor, maar er was dit keer goede reden voor. Raadslid Maarten van der Weijden zal namelijk van 18 tot 20 augustus de Friese Elfsteden proberen te zwemmen om daarmee geld op te halen voor KWF. Met de motie wil de Raad de heer Van der Weijden succes wensen en roept de Raad tevens op een vrijwillige donatie te doen aan de Maarten van der Weijden Foundation op maartenvanderweijdenfoundation.nl

Uiteraard werd de motie unaniem aangenomen. Bovendien kon er ook een cheque van € 2000,00 euro worden uitgereikt aan de Maarten van der Weijden Foundation. GroenLinksaf vindt de motie een mooi initiatief, en we hopen dat we na het zomerreces nog vaker dergelijke mooie initiatieven zullen zien in de Raad.

De begroting voor 2022

05-11-2021 De begroting van 2022 is de laatse begroting waar de huidige gemeenteraad over besluit. In 2022 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats, de begroting voor 2023

Afvalproeven grondstoffenbeleid

05-10-2021 We zijn blij dat er tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdagavond is besloten dat er afvalproeven uitgevoerd gaan worden om later te bepalen hoe