Laatste raadsvergadering van het jaar

6 juli 2018

Afgelopen donderdag vond er een bijzondere raadsvergadering plaats in het gemeentehuis Waalwijk. Niet alleen was het de laatste vergadering voor het zomerreces, het was ook de raadsvergadering waarin ons eigen fractielid Sandra van den Udenhout haar zogenaamde ‘maidenspeech’ hield, de eerste keer dat zij de Raad toesprak sinds zij is benoemd tot raadslid. Haar betoog over Baanbrekers verliep ondanks de zenuwen vlekkeloos. Je kunt haar maidenspeech hier terugkijken (vanaf 23min35).

Daarnaast was de vergadering bijzonder omdat er een motie van waardering werd ingediend door PvdA-raadslid Ottens. Een motie van waardering komt niet regelmatig voor, maar er was dit keer goede reden voor. Raadslid Maarten van der Weijden zal namelijk van 18 tot 20 augustus de Friese Elfsteden proberen te zwemmen om daarmee geld op te halen voor KWF. Met de motie wil de Raad de heer Van der Weijden succes wensen en roept de Raad tevens op een vrijwillige donatie te doen aan de Maarten van der Weijden Foundation op maartenvanderweijdenfoundation.nl

Uiteraard werd de motie unaniem aangenomen. Bovendien kon er ook een cheque van € 2000,00 euro worden uitgereikt aan de Maarten van der Weijden Foundation. GroenLinksaf vindt de motie een mooi initiatief, en we hopen dat we na het zomerreces nog vaker dergelijke mooie initiatieven zullen zien in de Raad.

DENK JE MET ONS MEE?

GroenLinksaf zet zich in voor een groene, sociale en rechtvaardige wereld. We willen onze idealen realiseren, binnen en buiten de politiek. We zijn praktisch ingesteld, gericht op concrete resultaten op korte en lange termijn. Wil je met ons meedenken door lid te worden?

DEZE ARTIKELEN VIND
JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT

Afscheid Sjors Slaats als wethouder

Op dinsdag 16 juni nam Sjors Slaats afscheid als wethouder namens GroenLinksaf. Na 2 jaar als wethouder van het sociaal domein keert Sjors nu terug in de Gemeenteraad als raadslid.

LEES MEER

De Sprangsche Sloot is méér dan een sloot

De discussie over de Sprangsche Sloot gaat allang niet meer alleen over ruimtelijke ordening. Voor GroenLinksaf staat deze plek symbool voor een grotere keuze: blijven we bouwen aan een leefbare gemeente, of wordt economische groei altijd het vertrekpunt?

LEES MEER

Afscheid met waardering

Op 31 maart nam de Gemeenteraad afscheid van afzwaaiend gemeenteraadsleden en fractievolgers. Raadslid Frank den Braven nam na 16 jaar afscheid van de raad. Daarnaast nam ook fractievolger Aysu Kenger afscheid.

LEES MEER

Bedankt voor uw stem!

Woensdag 18 maart waren de gemeenteraadsverkiezingen. Wij willen iedereen bedanken die op ons gestemd heeft! De komende periode gaan we met onze raadsleden hard aan de slag om te werken aan een sociale en groene gemeente!

LEES MEER

DE TOEKOMST MAKEN WE SAMEN

Woon je in de gemeente Waalwijk en wil je meedoen met GroenLinksaf? Word dan gratis lid van onze lokale politieke partij.

Leden ontvangen onze maandelijkse nieuwsbrief en worden via mail uitgenodigd voor vergaderingen en activiteiten. 

Word lid

van Groenlinksaf

Waalwijk